Kiedyś, dawno, dawno temu, kiedy zakładałam swojego pierwszego bloga, zastanawiałam się jak często pisać na blogu. Czy wystarczy raz na tydzień, czy dwa, a może codziennie? W pierwszej chwili wydawało mi się, że raz w tygodniu absolutnie wystarczy. Myliłam się…
Doświadczenie pokazało mi, że w tym przypadku więcej znaczy lepiej, efektywniej, doskonalej. Ktoś mógłby zarzucić mi w tym momencie stwierdzenie, że lepiej napisać coś rzadziej a niech ma to ręce i nogi niż często a byle jak. Niekoniecznie się z tym zgodzę. W taką opcję wchodzić mogą blogerzy, którzy mają już wypracowany styl pisania, którzy nie muszą się niczego uczyć i dosłownie urodzili się z klawiaturą w dupie, a to nie jest tak. Zastanawianie się jak często wrzucać notki na bloga jest w zasadzie dobrym sygnałem. Oznacza to, że podchodzisz do blogowania poważnie i leży Ci na sercu to, czy osiągniesz w tej materii sukces.
Statystyczny, początkujący bloger-matoł musi przerobić sporo notek, żeby zacząć jakoś się w tym wszystkim odnajdować (moje subiektywne zdanie). Inaczej minie rok, a on zostanie z notkami w ilości 28. Powiecie, że to dobry wynik. Fakt, ale należy wziąć pod uwagę, że musi minąć rok! Pisanie artykułów wchodzi w krew i udaje się dopiero wtedy, kiedy jest dobrze przećwiczone.
Częste publikowanie wpisów na blogu
Wiem jedno: im częstsze wpisy, tym większa odwiedzalność. Idąc tym tropem, im więcej gości, tym większy ruch na stronie, ilość polubień, komentarzy itd. Czytelnicy wracają w miejsca, które są zawsze aktualne. Wiem o tym, bo sama omijam te, których ktoś nie aktualizuje od dłuższego czasu. Gdy widzę dwie podobne strony z tym samym rozwiązaniem poszukiwanego problemu (tak, ludzie w internecie szukają przede wszystkim rozwiązania swoich problemów) i jedna z nich jest aktualizowana 2 dni temu a druga 2 lata temu, to zgadnijcie, którą wybiorę? Odpowiedź sama się nasuwa. Podążamy w miejsca, które zawsze są nam w stanie dać najświeższe informacje.
Jeżeli blog ma dużo czytelników, to spokojnie można publikować nawet codziennie albo co dwa dni.
Rzadkie publikowanie na blogu
Istnieją wartościowe blogi aktualizowane raz w tygodniu i chłam aktualizowany codziennie. To już druga strona medalu i z pewnością potraficie odróżnić jedne od drugich, wszak czytelnik najlepszym sędzią. Zasada jest prosta: umiesz, wiesz i potrafisz – pokazuj to każdego dnia. Nie umiesz, nie masz pojęcia – ogranicz się, bo zajmujesz internetowy tlen. 🙂
Jeśli prowadzisz bardzo eksperckiego bloga i widzisz, że naprawdę nie trzeba tematów rozbijać na wiele części, to stwórz jedną notkę raz na jakiś czas. Tak samo sprawa ma się, gdy nie masz zbyt dużo czas na blogowanie. W takim wypadku znacznie lepiej sprawdzi się pisanie artykułów rzadko, ale dłuższych i bardziej wartościowych notek.
Publikowanie na średnim poziomie
W poszukiwaniu złotego środka dobrnęliśmy do następującego rozwiązania: Publikuj nowe notki na blogu tak często, na ile pozwalają Ci pomysły i wiedza, ale do tego wyniku staraj się dośrubować jeszcze jeden wpis. Powiedzmy, że jesteś w stanie napisać 2 porządne artykuły tygodniowo, więc publikuj 3. Trzeci nie musi być górnolotny. Spójrz na popularnych blogerów – dają porcję super informacji, a co jakiś czas przeplatają ją czymś luźnym, tak dla podtrzymania klimatu. Mogą być to zestawienia, ciekawostki znalezione w sieci, nawet zdjęcia czy film z Youtube.
Twoim zadaniem jest BYĆ. Im częściej jesteś, tym częściej inni są z Tobą… Nie zastanawiaj się dłużej, jak często pisać na blogu, po prostu testuj różne opcje i wyciągaj wnioski. Z pewnością znajdziesz najlepszą dla siebie opcję. Jason Hunt (dla starszego pokolenia Kominek) pisze w swojej książce Social Media Start, że bloger musi pisać jak najwięcej. Poprawi dzięki temu nie tylko swój warsztat, ale i statystyki. Ja dodam do tego jeszcze, że nie tylko ilość jest ważna, ale też jakość tego, co publikujesz na blogu.
Prowadzenie bloga musi być przede wszystkim systematyczne. Obierz najlepszą dla siebie opcję i trzymaj się jej. Pisz więcej postów wtedy, kiedy masz więcej czasu i planuj ich automatyczną publikację. Nie musisz siedzieć przy blogu przez cały czas, ale te 3 notki na miesiąc muszą się na nim pojawić.
Nie masz czasu albo nie chce Ci się pisać artykułów? Skuteczny copywriter z GRAWITACJI zajmie się blogiem za Ciebie.
